Testování elektrokola Panther PRO-XRe 777 dopadlo na výbornou

Elektrokola Panther

Slovo „TEST“ je příliš odborný výraz  pro naši nedělní testovací vyjíždku.

Abychom mohli nabízet s klidným svědomím elektrokola za trochu vyšší cenu než je běžné, musíme je pořádně prověřit. Myslíme si, že je to moudré a k zákazníkům spravedlivé vlastní cestou zjistit, zda údaje uvedené od výrobce nejsou zavádějící a nadhodnocené.

V prvním případě jsem „otestovali“ ve dvou odlišných režimech model elektrokola Panther PRO-XRe 777. Na konci trasy jsme byli přesvědčeni, že německá preciznost a nadstandartně vybavené elektrokolo za ty peníze opravdu stojí.

Elektrokolo Pabther xre 777

 

Na začátku prvního testu bychom uvedli několik měřitelných skutečností. I když slovo „test“ je pro naši vyjíždku příliš odborné. Prostě jsem jednu pěknou neděli vzal syna a jeli jsem se projet na elektrokolech do Českého Švýcarska. Naším cílem bylo zjistit, co elektrokola zvládnou.

 

Váha testovaného elektrokola  Panther PRO-XRe 777  je 21kg.

Váha jezdce (bohužel v mém případě) 85kg.

Naplánovaná trasa 70 – 80 km.

Vyjeli jsme z České Kamenice přes České Švýcarsko do Bad Schandau a zpět přes Hřensko, Vysokou Lípu do České Kamenice. Trasa vedla ze 70% po asfaltových silnicích a 30% tvořily šotolinové a lesní cesty. Převýšení jsme bohužel nezaznamenali. Během trasy jsme si udělali 2 delší zastávky, vždy kolem 30 minut.

 

Popis cesty na elektrokole

Na začátku by možná bylo dobré zmínit, že jsem jeli na dvou odlišných modelech elektrokol.

Já jsem jel na modelu Panther PRO-XRe 777 a syn Marek měl elektrokolo z naší půjčovny.  Velice výkonného Wispera 905se Sport. Markovi je sedmnáct a váží 75kg. Nutno podotknout, že toto elektrokolo nebylo předmětem testování. Máme ho již dostatečně prověřené v půjčovně elektrokol v Liberci. Zákazníci, kteří ho opakovaně vyzkoušeli, si ho nemohli vynachválit. Dojezd až 100km a výkon 518Wh nemá mnoho modelů elektrokol a tak i těžší zákazníci neměli žádné problémy.

Elektrokolo test

Vyjížděli jsem z náměstí v České Kamenici, kde jsme nechali zaparkované auto a vydali jsem se po asfaltové silnici do Jetřichovic. Potřebovali jsem podrobnější mapu a k mému velkému úžasu měli informační centrum v neděli otevřené. Mapu jsem dostali zdarma (další velké překvapení) a tak jsme vyrazili směrem na Vysokou Lípu. Cesta vedla po slušném asfaltu nahoru a dolu. Přišla první  krátká zastávka ve Vysoké Lípě u restaurace Na Výsluní. Po pěti minutovém „pokochání“ jsme jeli dál směrem na Zadní Jetřichovice.  Ze silnice jsme sjeli na šotolinovou cestu. Po asfaltu ani na zpevněné cestě jsem u elektrokola nezaznamenal žádné špatné jízdní vlastnosti, které bychom mohli elektrokolu vytknout.

Elektrokolo test     Elektrokolo test    Elektrokolo test

Elektrokolo fungovalo naprosto spolehlivě a precizně.

Během několika minut jsme byli na hranici v Zadních Jetřichovicích. Přejeli jsem do Německa a mírně jsme klesali podél říčky směrem do Bad Schandau. Cesta byla fantastická. Čistý a rovný asfalt v nádherné přírodě za krásného počasí.

Elektrokolo test          Elektrokolo test          Elektrokolo test

To mělo samozřejmě vliv na „ne“vybíjení baterie. V tuto chvíli mi ubyla pouze čárka z pěti možných. Faktem je, že jsem měl strach z předčasného vybití baterie a tak jsem do této části trasy zapínal asistenci pouze do kopce a to pouze na střední asistenci (NORMAL). Po rovině a z kopce jsem asistenci vypínal. Byli jsme zhruba ve třetině trasy a já ještě nepoužil mód asistence  na plný výkon (SPORT).

Elektrokolo test          Elektrokolo test          Elektrokolo test

V obci Bauthenfall jsme vyjeli na hlavní silnici a  po asfaltu dorazili do Bad Schandau. Už jsem tušil, že by to mohlo s výdrží baterie vyjít. V polovině trasy mně na ukazateli stavu baterie zbývaly ještě tři čárky z pěti.

Elektrokolo test          Elektrokolo test

Udělali jsme si první delší přestávku a po ní se vydali proti proudu Labe po nádherné cyklostezce podél řeky směrem k Hřensku. Od této chvíle jsem již asistenci nevypínal a volil mezi nejnižším (ECO) a středním módem asistence (NORMAL). Nejvyšší stupeň (SPORT) jsem si zatím šetřil a jak jsem později zjistil, dobře jsem udělal.

Elektrokolo test          Elektrokolo test

Cesta podél Labe příjemně utekla a přišla druhá delší zastávka v Hřensku. Trochu jsem znejistěl, protože mi na ukazateli stavu baterie svítily již pouze dvě čárky z pěti a já věděl, že budeme stoupat až do Vysoké Lípy. Stoupání kolem Pravčické Brány nakonec nebylo tak prudké, jak jsme čekali.

Elektrokolo test

Možná by bylo dobré připomenout stav baterie u elektrokola Wisper 905se Sport. Bylo to neuvěřitelné, ale na baterii svítily ještě tři stupně z pěti možných. Samozřejmě je potřeba vzít v úvahu váhu jezdce a výkon baterie. I Markův široký úsměv na tváři vyjadřoval stav baterie na jeho elektrokole. Byl si naprosto jistý, že nebude šlapat za své. Já jsem se už moc neusmíval, měl jsem pocit, že to moje baterie nezvládne. Do cíle etapy nám zbývalo něco kolem 25 kilometrů a to poměrně dost do kopce.

Nicméně jsem zariskoval, přepnul do módu (SPORT) a průměrnou rychlostí 20 km/h jsem „vyletěl“ na Mezní Louku. Fantastická jízda do kopce. Každému tento pocit přeji, je to něco neuvěřitelně příjemného.

Elektrokolo test          Elektrokolo test

Pohodovou jízdou jsem přijeli do Vysoké Lípy a bez asistence sjeli do Jetřichovic. Odtud jsme museli opět vystoupat po silnici a sjet do údolí. V tuto chvíli jsem měl na ukazateli stavu baterie už pouze jednu čárku. A začínal jsem být nervózní, jak to dopadne.

Přesto jsme se ještě pokusili zariskovat a odbočili za Jetřichovicemi z asfaltové silnice do terénu. Vydali jsme se směrem k Větrnému vrchu a poprvé jsem měl možnost řádně prověřit schopnosti elektrokola Panher v technicky náročném terénu. Skvělá jízda! Elektrokolo jsem již vůbec nešetřil a do kopce jsem jel na plný výkon se zavřenou vidlicí. Z kopce jsem sjížděl bez asistence, ale na plný výkon jako na klasickém horském kole. Vše fungovalo na výbornou! Technickým terénem jsme dojeli až do Kunratic. V tu chvíli mi už svítila pouze červená čárka na ukazateli stavu baterie.

Stále jsem očekával, kdy začne asistence vynechávat. Když jsme ovšem vystoupali Pekelným Dolem nad Českou Kamenici, tak jsem věděl že to z kopce v pohodě dojedeme.

A to se také stalo.

Neuvěřitelná jízda na elektrokole Panther PRO-XRe 777.

Pokud bych měl jízdu vyjádřit bodově na škále od jedné do deseti, přičemž deset je nejvíc. Tak elektrokolo Panther PRO-XRe 777 ode mne dostane 11 bodů.

I s červeně svítícím panelem na baterii jsem dojel do cíle.

Je to tak "trochu líto", ale elektrokolu Panther PRO-XRe 777 opravdu nemám co vytknout.

  • Jízdní vlastnosti a ovladatelnost elektrokola hlavně v náročném terénu skvělá.
  • Hydraulické brzdy Tektro Auris spolehlivé a skvěle brzdící za každé situace.
  • Řazení Shimano SLX chodilo přesně a spolehlivě.
  • Zavírání z řidítek a funkčnost vidlice Rock Shox Tora SLQ Disc pohodlné a příjemné.
  • Baterie vsazená do rámu má velký vliv na skvělé jízdní vlastnosti kola v terénu. Její výkon a výdrž mě opravdu překvapili.
  • Výkon motoru bez chyby, při široké škále řazení 9 x 3 máte nadstandartní možnosti jízdy v terénu.
  • Ovládání computeru také není co vytknout. Pokud se dostatečně seznámíte s jeho funkcemi, tak s ovládáním nemáte žádný problém.

elektrokolo Panther PRO-XRe 777          elektrokolo Panther PRO-XRe 777          elektrokolo Panther PRO-XRe 777          elektrokolo Panther PRO-XRe 777          elektrokolo Panther PRO-XRe 777          elektrokolo Panther PRO-XRe 777          

 

Prostě a jednoduše řečeno, na lepším elektrokole jsem bez nadsázky ještě nikdy nejel!

 

Pokračování druhého režimu testování elektrokola Panther PRO-XRe 777 vyjde příští týden v pondělí 5.3.2012.